zaterdag 1 februari 2020

Een koekoeksklok in de klas.

Slinger, slinger tok tok tok
koekoek kom maar uit je hok!
Hoeveel uren zijn voorbij?
Alsjeblief, roep het mij!




Cijfers boetseren, schrijven in zand en timmeren met hamertje tik.











In de denkhoek spelen we met cijfers en puzzels.





We nemen verschillende tijdinstrumenten waar: klokken, (kook)wekkers, zandlopers, digitale klokken, polshorloges,...






Het binnenwerk van de oude klok was het meest indrukwekkend om waar te nemen.  Vol bewondering keken we naar de tandwielen en hamertjes.






We tekenen en knutselen een klok.



























We spelen het maya de bij tic tac toc spel.


Ra ra ra welk cijfer heb ik vast? 




Sommige kleuters maakten een zandloper.  We meten met de chronometer op de i-pad hoelang het duurt vooraleer het zand doorgelopen is. 


In de techniekhoek gaan we aan de slag met tandwielen. 

















We spelen 1-minuutspelletjes en de tijdbewaker heeft de i-pad bij de hand.   We hebben ervaren dat de tijd snel voorbij gaat wanneer we iets leuk doen, maar dat de tijd precies veel trager gaat wanneer we iets saai of lastig moeten doen.









Het klokjesspel met de dobbelsteen.  Wie kan het snelst het klokje met het juiste uur vinden?  






Geen opmerkingen:

Een reactie posten