maandag 11 mei 2020

Opdracht 2: op zoek naar strepen, stippen, ruitjes en andere motiefjes.


 Rechts staan allemaal verschillende motieven.  Ga op zoek in de prent naar elk motief. Benoem alle motieven (blauwe ruitjes, dikke horizontale rode en witte strepen,...)  

Nu zie je links op de foto een detail.  Kijk goed en vertel
bij welke foto het detail rechts op de prent past. 

Op deze luchtfoto's zien we veel stippen en lijnen.  Rechte en kromme lijnen.

Vertel wat je ziet.


Raadsel: "ra ra ra welk dier ben ik?"  


Strepen in wit en zwart
maken mijn vleugels heel apart.

Honderd stippen telt mijn vel
'kwaak' roep ik, je kent me wel!

Strepen én stippen zie je op mij
en alleen in het water ben ik blij.



Ga in huis, buiten, in de natuur op zoek naar dunne/dikke/kromme/horizontale, verticale strepen, grote/kleine/dikke/dunne stippen, ruitjes, golven, lijnen, punten,... Neem een detailfoto en toon de foto aan papa, mama, zus, broer,... en die moet raden wat je gefotografeerd hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten